Internet v mobile prerástol dcére cez hlavu

Život bez mobilu si už takmer nikto z nás nedokáže ani predstaviť. My s manželom ho potrebujeme k práci, a najmä vďaka nemu sme v kontakte s dcérou, ktorá má svoj vlastný mobil. Rozhodli sme sa tak len nedávno, aby sme vedeli, kde sa nachádza a čo robí. Aké to malo následky som si ani vo sne nepredstavovala.

Rozhodnutie, aký mobil bude mať, bolo na nej. Pri výbere mala voľnú ruku – avšak, samozrejme, s mužom sme prihliadali najmä na cenu. Technické parametre odobril manžel a ja som jej pomáhala vyberať podľa dizajnu.

Keďže bola školáčka, nepotrebovala nič špeciálne, a tak bol výber rýchly. O operátorovi sme rozhodovali s manželom podľa seba a svojich skúseností – preto sme ju “upísali” mobilnému operátorovi 4ka.

S týmto operátorom sme boli spokojní, a čo nás najviac na ňom „bavilo“, bol neobmedzený internet v mobile. Bol naozaj neobmedzený a pri tej cene, čo sme za balík platili, bolo až priam neuveriteľné, akú slobodu v dátovaní sme s manželom mali. Internet v mobile sme dovolili aj dcére. No netušili sme, čo to spôsobí.

S mobilom všade

Prvé dni bola s mobilom spätá, nepustila ho z ruky a na internete surfovala takmer celé dni. Sociálne siete, „učenie“ na internete, prezeranie rôznych webových stránok sa stalo rituálom hneď zrána. Mobil nepustila z ruky ani na toalete a my s manželom sme začali uvažovať, či jej ho nezakážeme.

A potom nastal koniec sveta

V jeden deň však prišla dcéra zo školy veľmi nahnevaná, takmer v amoku. Snažili sme sa zistiť, čo mohlo spôsobiť tento stav. Samozrejme to súviselo s mobilom. Po príchode zo školy ho nemala a dôvod nám po niekoľkých minútach povedala sama. Počas vyučovania je zakázané používať mobilný telefón. Dcérina „závislosť“ na mobile to však nerešpektovala a vypomstilo sa jej to.

Učiteľka jej mobil zobrala a tým ju pripravila o všetko. Podľa dcéry. Výčitky, čo bude robiť bez mobilu a ako nastal pre ňu koniec sveta neutíchali do večera. Sťažovala sa a nariekala.

Začali sme rozmýšľať, či nie je závislá

Bez mobilu som si nevedela predstaviť deň, no to, čo predvádzala naša školáčka, bolo vážne. S manželom sme rozmýšľali, či nie je závislá na mobile a internete v ňom. Naše myšlienky sa nám potvrdili na druhý deň, keď dcéra bez mobilu odmietla ísť do školy.

Neobmedzený internet v mobile ju zachraňoval, keď potrebovala niečo zistiť, strácala prehľad o situácii na sociálnych sieťach a nepridala žiadnu novú fotografiu. Bolo na zbláznenie počúvať to stále dookola. Súhlasila som s konaním pani učiteľky, keďže sama som videla, ako sa bez mobilu správa.

Ozajstná sloboda v dátovaní

S manželom sme si pri výbere operátora vyberali najmä podľa dát, ktoré máme k dispozícii. Na základe predchádzajúcich skúseností sme totiž prišli na to, že najväčšia časť mesačného poplatku za mobily ide práve na internet. Obidvaja ho využívame naplno a tak bola voľba jasná. Ponúka neobmedzené dátové balíčky, novinkou sú paušály SLOBODA, po ktorých sme siahli aj my.

Jeden dokonca obsahuje iba čisto dáta, žiadne sms ani volania. Pre tých, ktorí chcú len surfovať po nete, je to ako stvorené. Zaujímavosťou je, že balíčky si môžete kombinovať, ak dáta v rámci jedného spotrebujete skôr.

Závislosti však nevyhoviete

Balíček SLOBODA sme si zaobstarali len pre seba, dcére postačoval ten, kde boli k dispozícii menšie dáta, sms a volania. Ona tie dáta permanentne spotrebovala skôr, ako sa skončil mesiac, a vždy si predplácala nové.

S manželom sme nastavili režim

Zakazovala som jej to, keďže všetky poplatky sme za ňu hradili my. Faktúry boli vysoké, no nie kvôli cene operátora, ale kvôli závislosti mojej dcéry. Preháňala to a incident s mobilom v škole mňa aj manžela utvrdil v tom, že to musíme riešiť. Potom, čo jej učiteľka mobil vrátila, som ho pre zmenu zobrala k sebe ja a manžel jej na ňom nastavil režim spotreby.

Potrebovali sme vedieť, kde je a čo robí. Internet v mobile som jej nechcela rušiť, keďže bol naozaj výhodný. Pomaly, ale isto som jej obmedzovala aktivity s mobilom. Doma som ju mala pod kontrolou, ale v škole nie. No potom, čo jej mobil učiteľka zobrala, si už začala dávať pozor.

Mať internet v mobile od 4ky je určite výhodné. Nie neobmedzené, ale nekonečné dáta, ktoré ponúka, sú naozaj lákavé. A k tomu nízka cena. Človek sa nudiť určite nebude a svoje zážitky môže okamžite zdieľať cez internet v mobile.

Dcéra sa po tom, čo sa stalo v škole, poučila, mobil počas vyučovania nepoužíva. A všimla som si, že po období obmedzovania mobilu už nie je celá bez seba, keď mobil nemá stále pri sebe.

Pridaj komentár