Poznáte dobrý recept na kávu?

Keď som vlani prepadla cvičeniu a začala dbať na svoju postavu, odrazu som zistila, že ten skvelý pocit a najmä vysnívaná postava nie sú len o tvrdej práci v posilňovni. Je to aj o tom, čo mám na tanieri. A vtedy som začala hľadať nové potraviny a objavila som okrem iného aj bio kávu. Poviem vám, je to pecka.

Len dostatok pohybu v kombinácii s vyváženou stravou je zárukou úspechu. Môžem vám povedať, že som sa o tom presvedčila na vlastnej koži. Prvé tri mesiace poctivej makačky v posilňovni som síce cvičila nadoraz, ale doma som rodine vyvárala klasické slovenské chody, z ktorých som si, samozrejme, neodoprela ani ja. Prešli letné prázdniny a kým som opäť nabehla do pravidelného cvičiaceho rytmu, na váhe som zbadala prírastok hmotnosti za čas, ktorý som pravidelne netrénovala.

Takže opäť som sa s vervou pustila spaľovať kalórie a chudnúť, aby som počas vlaňajších vianočných sviatkov mohla vypekať a všetky dobroty z nášho štedro večerného stola ochutnať. Scenár sa preto zopakoval. Kým počas týždňov pravidelného tréningu sa mi podarilo aspoň čo-to schudnúť, počas zimy som aj tie poctivo vypotené kilá zase pribrala. Tak som si povedala, že niečo robím zle.

Na stravu ma upozornila trénerka

Keďže chodím cvičiť do dámskej posilňovne a navštevujem pravidelne kruhové tréningy s trénerkou, po jednej takej vyčerpávajúcej hodine som za ňou zašla po radu. Nepovedala nič, čo by som nečakala. Jednoducho potvrdila, že ak chcem do leta vyzerať v plavkách na zjedenie, nestačí len chodiť pravidelne cvičiť. Vysvetlila mi, že je potrebné dodržiavať životosprávu a neprecpávať sa lacnými tukmi, mastnými jedlami a vyvárať tradičnú klasiku.

Nechcela som striktný diétny režim, tak som zvolila zlatú strednú cestu a snažím sa jesť veľa zeleniny, ovocia a mäsa, vylúčila som pečivo, bielu múku, zákusky. A dokonca som hľadala aj zdravú alternatívu za moju milovanú kávu. Od dievčat v posilke som totiž počula, že existuje bio káva značky POWERLOGY, ktorá je pestovaná bez pesticídov, neobsahuje žiadne chemikálie a pri jej pražení nevznikajú žiadne toxíny. Navyše, ako som sa dočítala neskôr na internete, obsahuje táto jedinečná bio káva aj optimálny pomer organicky viazaného kofeínu.

Do štúdia biopotravín som sa zahryzla

Kým deťom a manželovi som varila stále rovnako. Deti nie sú dospelé a síce im doprajem veľa zeleniny a nútim ich jesť ovocie, no najradšej majú aj tak sladké jedlá a čokoládu. Manžel si však po pár týždňoch môjho nového jedálnička v kombinácii s pravidelným cvičením všimol pokrok. Netrvalo dlho a hneď sa chcel pridať aj on. Aspoň tým jedením, keďže pracuje manuálne, a tým pádom má za cvičenie rovno aj zaplatené, ako s obľubou vtipkuje.

Aj preto som začala na internete zháňať nové informácie o biopotravinách, náhradách cukru, zdravých alternatívach zaužívaných receptov a vylepšováky, čo s čím skombinovať, aby to aj príjemne chutilo a zapadlo do jedálnička amatérskeho športovca. Môj muž je rovnako milovníkom kávy, akým som ja. A keď sa s príchodom jari začalo otepľovať, rozhodla som sa, že vyskúšam recept na ľadovú kávu.

Na blogu jedného z propagátorov zdravého životného štýlu som našla postup, ako zaliať zmrazené kávové kocky kokosovým mliekom a podľa ľubovôle pridať škoricu. Do tej osviežujúcej chuti som sa zamilovala na prvý dúšok, aj keď som tomu spočiatku neverila, že to bude také dobré. Keď si môj muž čítal recept, povedal, že on si radšej zaleje svojho ranného turka a poobede si spraví espresso. Nakoniec sa však nechal presvedčiť aspoň na malú ochutnávku a bol nadšený aj on.

Som rada, že na internete sa dajú nájsť takéto všakovaké vychytávky, ktoré by mi v každodennom kolobehu života ani len nepadlo vymýšľať. Keď mám “cheat day”, teda jeden deň v týždni, kedy zabúdam aj na môj zákaz pečiva, bielej múky a deťom upečiem čerstvý koláč, z ktorého ochutnám, na vrch kokosového mlieka si občas postrúham kakao. Samozrejme bio.

Káva s maslom, skúšali ste takú?

Na rovnakom blogu som sa dočítala aj ďalšie recepty, napríklad na kávu s maslom či zdravými tukmi, a nasávam stále nové a nové informácie aj zo zahraničných článkov a kníh receptov, aby som mojej rodine priniesla do jedálnička zdravé, zaujímavo spracované a netradične, no lahodne chutiace potraviny. Dcéra sa chytá na smoothies, syn začal chutnať kávu so zdravými tukmi, ktorá pomáha napríklad aj lepšej výkonnosti. A to syn pri štúdiách na jazykovej škole oceňuje najviac.

Kávičkári v uliciach mesta

S mužom sme sa rozhodli, že si vyčleníme viac času sami pre seba. Naše deti nie sú úplne malé, aby nemohli zostať jedno doobedie sami doma, alebo by sme ich nemohli bez výčitiek nechať u starých rodičov. Syn je viac začítaný a zapozeraný do rozličných videí, blogov a prednášok na internete, dcéra objavila čaro tlačených kníh, takže sú to vlastne poslušné a tiché deti. Občas.

A tak si z času na čas vyjdeme s mužom v sobotu doobeda na trh, nakúpime, čo je potrebné a potom si skočíme na kávu. Najnovšie obiehame kaviarne v našom okolí, gúglime, kde sme ešte neboli a čítame recenzie, kde robia dobrú kávu. Skúšame nové chute a tešíme sa aj z poznatkov, ktoré hovoria, že káva pomáha aj pri športe. Stáva sa z nás moderný fitness pár (veľký smiech)!

Pridaj komentár